Wizytówka internetowa

Najprostszym rodzajem strony internetowej jest wizytówka.
Zawarta w niej informacja obejmuje podstawową charakterystykę zakresu działalności oraz dane teleadresowe.
Największym atutem posiadania wizytówki jest fakt, iż firma może zaistnieć Internecie, przynajmniej w stopniu podstawowym.

Cechy charakterystyczne Wizytówki:

  • Zawiera informacje o profilu działania firmy, dane teleadresowe, skrót oferty.
  • Pozwala na odnalezienie firmy w sieci Internet i nawiązanie kontaktu z kontrahentami.
  • Składa się z jednej strony www bez wyodrębnionych tematycznie pod stron.
  • Opublikowane na stronie informacje mają charakter statyczny.
  • Korzyści, jakie uzyskuje firma z jej posiadania są ograniczone.
  • Spełnia tylko podstawowe funkcje marketingowe.

 

Strona www

Strony www posiadają bogatą szatę graficzną i służą do przedstawienia przedmiotu działalności i oferty firmy. Możliwość prezentowania produktu oraz usługi, cennik, informację techniczne, osiągnięcia, artykuły z prasy oraz galerii czy prezentacji multimedialnych. W tego typu stronach ważne jest systematyczne aktualizowanie zawartości co wpływa korzystnie na wizerunek firmy czego internauci poszukują najchętniej.
informacje chętnie powraca na taką stronę, staje się ona dla niego cennym źródłem informacji.

Cechy charakteryzujące stronę www:

  • strona służy do prezentacji firmy i oferty produktowej.
  • Posiada atrakcyjną oprawę graficzną często wzbogacaną prezentacją multimedialną.
  • Posiada większą wartość marketingową niż wizytówka internetowa.
  • Zbudowany jest z kilku lub kilkunastu stron z treścią, połączonych ze stroną główną w postaci menu nawigacyjnego.
  • Występują połączenia z innymi stronami www, połączenia do stron firm trzecich współpracujących z daną firmą.
  • Opublikowane na stronie informacje mają charakter statyczny, aktualizacje na stronie wykonuje firma projektowa lub osoba (webmaster) znająca się na projektowaniu stron www.
  • Dziennie posiada od kilkudziesięciu do kilkuset wejść.